Steg för steg instruktion för liftkort online
Notera att detta inte enbart gäller för 70+ utan även för er i andra pensionärs kategorier,
men framför allt för er som vill förenkla liftkortshantering och undvika att behöva gå via
liftkassorna utan direkt till skiduthyrningen och sedan upp i liften
FÖRTYDLIGANDE
Det här förfarandet kan delas upp i 2 huvuddelar
- Förutsättningen är att man skapar sig ett konto (gratis login) på Sierra Nevada hemsida. Detta följer dig hela tiden, som jag tror tills du avregistrerar dig. Följ instruktionerna från STEG 1 nedan. I samband med ditt första besök då du skall gå till liftkassorna md din erhållna QR-kod (efter fullgjord betalning på nätet) kommer du få ditt fysiska liftkort med din profilbild inprintat i detsamma. Detta momentet är det som är aningen tidsödande och lite knöligt. Viktigt att gå igenom denna proceduren i god tid innan du ger dig iväg, eftersom den kan ta upp till 24 h innan den går igenom och få ditt login aktiverat.
- Betalning av ditt dagskort eller vad du väljer, gör du som inloggad på SierraNevada hemsida. Göres ganska enkelt via mobilen på vägen upp till Granada. Skulle du bli förhindrad att utnyttja din betalning, kan du enkelt flytta ditt tillgodohavande till din tillhörande digitala plånbok Wallet. Måste göras innan ditt första åk. Du hanterar ditt konto (betalningar, Wallet, mm), som inloggad via ikonen upp till höger Inloggningen Tryck på denna länk för inloggning (bocka gärna i Remember me). Klicka därefter på ditt användarnamn (e-post) och välj My Account. Då kommer du i vänsterkolumnen se
- LOGROS CONSEGUIDOS
- DATOS
- MI MONEDERO
- MIS LOCALIZADORES
- CUENTAS ADMINISTRADAS
- SKILINE
- CODIGOS DE DESCUENTO
Bekanta dig gärna med alla menyer ovan, men det är 3:an och 4:an som är de du hanterar ditt liftkort med. 3 är din digitala Wallet. 4 är din orderhistorik. 5 är där din QR-kod kommer visas.
Lycka till
FÖRBEREDELSE
Spara ner en skärmdump på Pass eller körkort samt en tydlig ansikts bild (obs ej skärmdump)
Ansiktsbilden kommer synas på ditt liftkort och måste vara tydlig.
STEG 1
Skapa ett konto på siten genom att klicka på länken nedan (öppnas i ny flik)
https://centrocomercio.sierranevada.es/registrationrequest
Fyll i dina formalia. Notera att NIE-nummer är att föredra. Välj ett password som är lätt
att komma ihåg Bocka i Consiento expresamente el envío por parte de
Cetursa Sierra Nevada S.A, de su newsletter con información de interés
de la estación de esquí de Sierra Nevada (parte de nieve, actividad, eventos…
Klicka på REGISTER
Bekräfta ditt konto via det mail som du får från Sierra Nevada
STEG 2
Logga in på länken nedan genom att ange din e-post och passord
https://centrocomercio.sierranevada.es/tienda
STEG 3
Klicka på länken nedan och välj REQUEST
– Ha förberett kopia körkort plus ett tydligt foto utan hjälm och skidglasögon (Se ovan)
– Klicka på REQUEST
– COPIA DNI (här klipper du in din bild fil som .jpg eller .pdf)
– SEND REQUEST efter godkänt dokument får du en snurra i %
– Därefter kan det ta upp till flera timmar
https://centrocomercio.sierranevada.es/promocion-bonificados
STEG 4
Som inloggad i systemet kan du kolla hur långt proceduren kommit genom att
gå in på länken https://centrocomercio.sierranevada.es/account
STEG 5
– Du kommer få ett mail när dom granskat din ansökan vilket kan ta flera timmar
– du får mail oavsett utgång med motivering och instruktion om åtgärd
– När dom godkänt ansökan får du följande mail på spanska
Hola Ditt namn
Se ha activado el Logro Promoción Benjamín y Senior+ en tu cuenta de cliente.
¡Enhorabuena! Ya tienes activada la Promoción Benjamín/Senior+ para esta temporada de esquí
Todos los documentos han sido aprobados. Recuerda leer bien las Condiciones particulares de esta promoción.
¡Nos alegra mucho contar contigo esta nueva temporada!
Recibe un cordial saludo.
Sierra Nevada
STEG 6
Om du är 70+ Gå in online och beställ/köp ditt liftkort à 8 EUR Annars väljer du ett för din egen åldersgrupp
(OBS se till att du är inloggad)
https://centrocomercio.sierranevada.es/forfaits
fyll i dina önskemål, men var vaksam så att du beställer rätt dag. Talar av egen erfarenhet från resa den 9/3 som råkade bli 5/3. Krångligt att behöva reklamera enligt
STEG 8 nedan
STEG 7
Gå in på ditt konto och klicka på My account välj MIS LOCALIZADORES
https://centrocomercio.sierranevada.es/account
Där ser du din biljett QR-Kod = Liftkort spara gärna den som pdf
STEG 8
Om något går fel eller behöver ändras gå in på länken nedan
Reklamation
Något krånglig spanska, men skam den som ger sig. Du kan också skriva ett mail till Kundtjänst: atencioncliente@cetursa.es
om samma sak. Snabba besked och bra engelsk språkig. Jag har använt det för att flytta fram ett gjort inköp eller felaktigt datum. Man ber dom helt enkelt lägga ditt köp i MY WALLET för framtida nyttjande eller betalning
STEG 9
När du väl har ditt liftkort och inför kommande turer. Gå in på länken nedan
https://centrocomercio.sierranevada.es/tienda
Klicka på LOGIN och använd ditt Club Nevada konto. Gå sedan in på
https://centrocomercio.sierranevada.es/account
Scrolla ner på sidan och klicka på Recargar Forfait och fortsätt (se vidare från punkten 6 ovan)
Lycka till